söndag 13 oktober 2013

Vackert just nu


Sommaren är en fin årstid, men hösten är nog nästan min favorit med alla fina färger och klar luft. Det är inte så mycket jag kan göra utomhus, men med hjälp av flickorna plockade jag en höstbukett som får pryda köksbordet. Jag får njuta av den istället! Och så har vi bakat och kockat för hela slanten. Från rullstolen försöker jag dirigera det hela - akta den heta plåten, vispa ordentligt, mät upp 3 dl socker.....och efteråt ser det ut som om en bomb skulle ha slagit ner i vårt kök!

Nu har jag klarat mej utan värkmedicin i två dagar och känner mej mycket piggare. Man blir så jäkla trött av alla piller! Jag har sovit minst 12 timmar per natt de senaste veckorna - men förstås har jag vaknat titt som tätt och försökt hitta en bekväm ställning. För några nätter sedan drömde jag att jag sågade bort gipset, sprang iväg på en runda, kom tillbaks och limmade fast gipset igen så ingen skulle märka något :)

Inga kommentarer: