torsdag 17 oktober 2013

Jämt sugen!


Läste här om dagen i tidningen "Juoksija" att en operation medför ett kataboliskt tillstånd i kroppen och att en effektiv återhämtning förutsätter att man äter tillräckligt. Kroppen behöver speciellt mycket proteiner och speciellt i mjölkprodukter finns gott om "bra proteiner". Problemet är det jag inte blir så där VRÅLHUNGRIG som då man tränar, utan är istället sugen på något smått HELA TIDEN. Jag har märkt att det blir något sött å gott varje kväll och matportionerna blir istället mindre.....Sitter och bläddrar i mina receptböcker som jag tidigare knappt har hunnit ögna igenom och planerar att testa varenda ett recept. Hur ska detta sluta :) Men skrämmande nog har mitt vänstra ben redan efter snart tre veckor krympt ihop så pass mycket att man med blotta ögat ser att det är betydligt smalare än det högra benet!

Annars så flyter dagarna ihop och jag är inte alltid riktigt säker på vilken veckodag det är eller dagens datum. Rätt så skönt. Jag slipper planera morgondagen i detalj för att hinna med och kan gå omkring i pyjamas dagen lång om det känns så. Och så har jag härliga vänner som ser till att jag kommer utanför husets väggar och luftar på mej!

Inga kommentarer: