tisdag 3 januari 2012

Nu börjar det....


































nya livet som alltid i januari. Jag var tvungen att fota E och T då vi var ute på länk för dom var sååå nöjda med sina nya träningskläder, E med sin dräkt och T med sin nya pipo. - Den här dräkten är full med energi sa E, och det är väl bäst att tro på det, för jag har beställt en likadan till mej. Jag började det nya året full med energi :) igår en timmes skidning i skidtunneln Paippi och idag en timmes länk med T i vagnen. Vi begav oss iväg under tiden som E var på skidarnas träning. Jag lovade ju skriva om hur träningen framskrider med tanke på Helsinki Citry Run och idag googlade jag fram Anders Szalkais träningsprogram för den som planerar att springa marathon på 3.30: http://beta.marathon.se/grundprogram/26613. Tänkte försöka följa det programmet så där lite ditåt åtminstone. Idag gjorde jag i varje fall precis det som fanns i programmet:
Tisdag 3 januari Träningspasset totalt: 80 min 12 km
Uppvärmning 16 min, 3 km
Koordinationslopp 3 x 100 m
Fartlek 30-31 min
6 km Nedjogg, 16 min , 3 km
Stretching 5-10 min



Kändes ganska tungt då vägen var isig, men ibland är det bra att ha vagnen med så hålls man upprätt! Vad annars - nyåret firade vi hos goda vänner. Tack för en ljuvlig middag och trevligt sällskap och fina raketer :) Vi var en sväng till stugan och kollade hur det såg ut efter Dagmar, men allt var okej där. Inga omkullfallna träd. E och faffa hann med lite fiske,men inget napp denna gång. Imorgon har dom lovat en ny storm - vi som inte hunnit såga upp mer än 4 träd av tretton som blåste omkull förra gången!!

Inga kommentarer: