söndag 15 januari 2012

Dammprojektet

Mitt i vintern håller vi på och fixar i trädgården! Vi har grävt en damm nere på gården och brevid den har vi grävt upp en massa stubbar för att i vår kunna fixa ett potatisland, jordgubbsland och kanske lite morötter och ärter. Ovanför dammen ska jag ha mitt växthus som jag alltid drömt om! Dammen har bara fyllts till hälften med vatten ännu. Ja...och i dammen ska vi förstås ha kräftor! Veckan har gått i ett nafs, på måndagen började jag och T & E på familjejumppa (jätte-bra ledare!), på tisdag var det dags för skidskola, på onsdag måste vi till Åbo för att skaffa nya skate-skidor och stavar till E och på torsdagen var jag till Tenala-skogarna för att göra en intervju och fredag och lördag tillbringade jag i Vasa på en jätte-bra kurs. Inte kul att vara borta från familjen en lördag, men kursen var bra och brevid mej i kusbänken hade jag hela Strömsö-gänget! Idag har vi skidat i fint solsken.

Inga kommentarer: