lördag 28 januari 2012

Veckans träning



Den här veckan böt jag ut alla löppass till skidpass. Måste erkänna att jag tränar ganska mycket på "feelis" och bryr mej inte om att följa träningsprogram till hundra procent. Jag fick antagligen tillräckligt av det under alla år som tävlingsidrottare å njuter nu istället av att ha lite mera frihet vad gäller träningen. Sen tror jag också att det är ett bra sätt att förebygga skador, om man varierar sin träning och inte springer samma löppass 363 dagar i året.....Veckans träning blev så här:

Måndag: skidning 1,30 h
Tisdag: pilates 45 min. + skidskola (inte så värst effektivt men roligt!!)
Onsdag: Styrketräning 1h
Torsdag: skidning med spurter 1h
Fredag: VILA
Lördag: skidning 1 h
Söndag: Ska väl få till stånd ett långpass?

Nöjd med veckans träning! E var med i klubbmästerskapen på torsdagen och var stolt över sin fina pokal och tredje platsen!

Inga kommentarer: