torsdag 18 december 2014

Tillbakablick


Jag vet att jag är tidigt ute, men då jag för en gångs skull har TID så inleder jag min tillbakablick på året som gick redan nu. Det är rätt så roligt att gå igenom gamla foton från året som har gått och plötsligt märker man att det har gått många timmar framför datorn....Men vad gör det  - jag har fått rådet att ta det extra lugnt då babysen redan tidigare i veckan visade tecken på att vilja komma till världen. Men vi fick åka hem igen och jag fick rådet att VILA och TANKA med mycket mat och dryck. Känner mej som om jag håller på och förbereder mej för ett marathonlopp igen. Det behöver inte bli nytt rekord denna gång - det får gärna ta längre tid än 3.30.....




JANUARI var månaden då jag kunde gå igen och fick börja köra bil. Vilken frihet! Motionscykeln var min bästa vän och jag minns att jag stod i köket och kockade och bakade då resten av familjen var i skidspåret.

FEBRUARI - det var månaden som gick i FSSM:s tecken med mycket ordnande och planerande. Den ena festen efter den andra avlöste varandra. Jag ställer mej på skidorna och får lite snökänning.




MARS. Det var dags för skidavslutning på barmark. Vi tillbringade mycket tid i stallet och så tapetserade vi om E:s rum.


APRIL var månaden då jag började löpträna igen och konstaterade att yes - min akilllesssena klarar detta! Ödmjukt tacksam min duktiga kirurg! Vi inleder stugsäsongen igen och krattar miljontals löv...sjösätter båten och njuter av soliga dagar i skären.


MAJ. Flickorna börjar spela fotboll och jag tillbringar många timmar på fotbollsplanen. Vårbruket är i full gång - potatisen ska i jorden, växthuset fixas i skick och alla små frön ska petas ner i jorden. Vi får den nya bryggan till stugan och vi övar på simhopp varje kväll...även jag med en bebbe i magen :)


JUNI betyder sommarlov och T fyller 6 år. Vi firar midsommar på stugan liksom de flesta helger i juni. Väntar på semester och minns faktiskt inte om jag var trött pga graviditeten...tror inte det. Mådde inte heller illa.

To Be Continued.....

Inga kommentarer: