söndag 14 december 2014

Rehabiliterande träning


Senaste året har jag inte ägnat mej åt så mycket annan träning än rehabiliterande träning. Först en trasig akillesssena och sedan en graviditet som har sett till att jag hållit mej lugn. Men jag har lärt mej att man kan rör på sej utan att vara dyngsur av svett på ryggen. Akillessenan lärde mej att cykla motionscykel och simning blev en ny motionsform. Som gravid har jag simmat ända tills för några veckor sedan - nu känns bassängen inte så lockande mera...istället GÅR jag. Ibland MED stavar och ibland UTAN. I det här tillståndet är dammsugning och golvtvätt en ny motionsform liksom att tömma diskmaskinen och hänga upp byk. Att knyta skosnören tar också på...Jag har på senaste tiden slarvat med att ta hand om min akilllessena. Den kräver fortfarande mera uppmärksamhet jämfört med en "frisk" sena och jag borde dagligen göra mina tåövningar och se till att stretcha den ordentligt. Annars får jag lida på kvällen av en styv och värkande sena - den verkar inte alls gilla att bära omkring på en tung kroppshydda och inte heller det att träningstimmarna är väldigt få jämfört med förut. 



Inga kommentarer: