tisdag 9 december 2014

Att anpassa sig


Det känns fortfarande ovant att vakna upp til en dag utan varken jobb eller träning. Två saker som tidigare fyllt min vardag till stor del. Visst finns det jobb att göra - städa, handla, laga mat, skjussa barnen till skola och förskola....men ändå blir det många fler timmar över i dygnet till att göra saker som jag inte hunnit med under de senaste åren. På veckoslutet då vi med T var på tumis begav vi oss ut i skogen och plockade mossa, lingonris och någon enstaka kotte hamnade också i korgen. Hemma pysslade vi dörrkransar och några blomuppsätningar. Sen började vi klippa och klistra och det blev säker midnatt innan vi slutade....Av bara farten fortsatte vi med att göra en ram att hänga upp julkorten i. Jag har aldrig varit särskilt bra på att vila på det där traditionella sättet...det vill säga vågrätt på soffan....jag laddar ofta batterierna bäst då jag får göra något helt annat än vad jag vanligtvis gör!








2 kommentarer:

Camilla sa...

Vet hur det känns att plötsligt helt ställa om sin vardag, och det att man inte ens kan eller orkar hålla på som tidigare tar på:)
Tack för utmaningen tidigare, vi har varit så uppfyllda av babydoft att jag missade den.

Lycka till med er väntan, det är väl inte mycket kvar nu!

Om mej sa...

TACK! Och många grattisar till er!! Såg just på fotot på din blogg å han är ju så söt er lillebror! Njut!