lördag 27 december 2014

Bästa julklappen ever!

Vi fick den bästa julklappen ever! Måndagen 22 december kom vår lilla pojke - 3380 gram tung och 49 cm lång! Efter många om och men blev jag igångsatt. Allra helst hade de velat skicka hem oss igen eftersom det var fullt i alla förlossningssalar...jag hade heller inga värkar då vi kom, men vi hade blivit lovade igångsättning för att igen en gång undvika en förlossning på landsvägen. Jag fick i varje fall en säng att ligga på denna gång och en barnmorska som tog hål på fosterhinnorna. Något mera behövdes inte. Förlossningen kom igång lika snabbt som med T och en timme senare kom vår prins till världen. Hade vi varit hemma - eller någon annanstans - skulle vi alltså ha haft 60 minuter på oss från första värken att ta oss till sjukhuset. Vågar inte tänka tanken till slut! Någon smärtlindring förutom lustgas hann jag inte med. I något skede visste jag inte vad som var tak och vad som var golv i förlossningssalen då värkarna kom med sådan intensitet och så snabbt på varandra. Men slutet gott - allting gott! Nu njuter vi här hemma bland chokladaskar och pepparkakor och försöker lära känna varandra. Julaftonen hann vi också fira hemma då vi kom hem lagom till middagen. Kameran har jag glömt någonstans - bara den dyker upp ska ni få se bilder på den lilla tomten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Häärligt Malin! Väntar på foton:)hälsar annixen