söndag 14 april 2013

En viktig dag

Så hon har längtat och väntat efter den här dagen vår lilla skidåkare. Att få sin guldmedalj för klubbmästerskapen i damer under 6 år (...hihi skrattar storasyster, hon var ju ensam med i sin klass, men det ska man inte nämna högt, för har man fått guld så har man...). Det var med modiga steg som hon på skidavslutningen igår steg upp för att hämta sin medalj och pokal. "Mamma, kan du komma med sen när jag ska ta emot min medalj", viskade hon i mitt öra innan det var dags. Men sedan då hon hörde sitt namn och det var dags att gå fram och få sin medalj, stegade hon iväg med bestämda steg och med stolthet i blicken. Väl hemma fick pokalen den bästa platsen på bokhyllan och medaljen fick följa med i sängen.

Nästa vecka hoppas jag att börjar bättre en den gångna veckan för min egen del. Värken i svanskotan har inte släppt, men jag har fått remiss till fysioterapi, och hoppas att det ska bära frukt. Det är antagligen en envis NERV som ligger i kläm och förorsakar värken.

Inga kommentarer: