onsdag 22 oktober 2014

Really, what's her name?

- Really, what's her name? Så hoppas jag mina barn säger (men på svenska förstås!) om jag berättar att vi har fått en ny statsminister. Har ni hört om Lina Thomsgård? Har ni hört om Rättviseförmedlingen? Lina är en svensk mediepersonlighet och skribent som har gjort allt det där som man som kvinna och ung inte ska göra. Man ska inte ta för stor plats och man ska inte räkna (antal kvinnor, antal män). Jag kunde inte undgå att idag extra noga studera hennes kroppsspråk då hon satte sig i stolen för att påbörja en paneldebatt. Bekvämt tillbakalutad i stolen med benen brett i sär kammade hon hem flest applåder! Vilken kvinna! Ska testa denna sittställning någon gång på ett viktigt möte och kolla effekten. Fick många tankeställare idag då vi firade 10-års jubileum för tidningen som jag frilansar för. 



Inga kommentarer: