tisdag 14 oktober 2014

Hur bli mera effektiv?


Förra veckan hade jag förmånen att träffa en massa intressanta människor. Allt från Aftonbladets chefsredaktör till kommunikationsexperter inom Finlands försvar. Men det som ändå fastnade mest i mitt minne var Arnold Schwarzeneggers teser som jag fick höra av några personer som besökt Nordic Business Forum. Arnolds teser för framgång och ökad effektivitet är simpla:

Work your ass off. 

Ignore the naysayers.

“You have plenty of time to do things, 24 hours a day! 6 hours to sleep - that leaves 18 hours of awake time. People say 6 hours of sleep is not enough. Well, sleep faster!” -Arnold Schwarzenegger

Att sova snabbare kan ju vara lite svårt att förverkliga i praktiken....men resten går ju rätt så bra att förverkliga. Jag tror liksom Arnold att det inte finns några genvägar till framgång - hårt arbete är det som gäller oavsett framgång på jobbet eller som idrottare. -Undvik nej-sägarna säger Arnold. Själv tycker jag att det är något som jag hela mitt liv har fått kämpa med. Kombinationen kvinna och ung har säkert påverkat. Idag är jag tacksam för att jag har gjort allt det som jag har viljat och slått dövörat till nej-sägarna. Alltid är inte omständigheterna de bästa men med en vilja av stål och den rätta inställningen kommer man långt.




Inga kommentarer: