tisdag 12 februari 2013

En amper tös idag


Den här tösen ska man inte leka med! Jag vet det, men var ändå optimist och svarade till fammo att jag bra kan ha med henne i skidskolan, behöver ingen barnvakt, det gick ju så bra förra tisdagen.....Men vi hann knappt börja skidskolan innan det var hänt. Hon krockade med en annan flicka och så var det kört. Gråt, skrik och "maaammma du ska vara med mej" så fort jag försökte hjälpa någon annan. Som tur är finns det hjälpsamma mammor, fammor och mommon som kan rycka in! Då vi kom hem lyfte jag upp henne på bänken i hjälpköket och förde en allvarlig diskussion med henne om hur man ska bete sig då man går i skidskola. "Men sidu mamma, den andra flickan körde på mej och vet du vad, sen skrattade hon åt mej, det var alltså därför jag int var på så bra humör förstår du". Hon lyckas ALLTID komma med någon bra bortförklaring - utan att så mycket som blinka!

Sen blev det smoothie till kvällsmål. Jag brukar fixa till det så enkelt som att jag tar en liter djupfrysta jordgubbar som jag tinar en aning i micron, en banan och så yoghurt som jag mixar ihop. Enkelt, snabbt, gott och dessutom hälsosamt. Hoppas bara att vårt eget jordgubbsland i sommar skulle ge lite bättre skörd än vad det gjorde ifjol.

Inga kommentarer: