söndag 4 november 2012

Alla helgons dag och häxor





Jag hade redan för länge sedan lovat att vi skulle bjuda gamlafammo och fammo och faffa på middag på alla helgons dag och dessutom lovat att E och T skulle få klä ut sej till häxor. Typiskt nog vaknar jag på lördagsmorgonen med sjuk hals och världens flunssa! T har också haft sjuk hals och flunssa, så inte att undra på att jag blev smittad. Efter några koppar kaffe och ett Burana ställde jag mej i köket och började kocka och kände mej faktiskt lite bättre mot kvällen. Kände inte så mycket av smaken då vi åt, men tror att alla var nöjda...Det blev kantarellsoppa med Toast Skagen till förrätt, älgstek och rådjur med gräddpotatis till huvudrätt och så glass med chokladsås till efterrätt. Är mätt ännu idag!! Ringde mamma och bad henne sätta ett ljus på pappas grav - att köra över 200 km och hem igen blir lite väl långt bara för att sätta ett ljus på graven - även om jag gärna skulle ha besökt gravgården. Det brukar vara väldigt fint på alla helgons dag med alla tända ljus i höstmörkret.

Inga kommentarer: