tisdag 30 oktober 2012

Lite målfärg gör underverk

För länge sedan köpte vi en IKEA ritställning. Efter många år av flitig användning var den ganska ful och sliten så jag beslöt att ge den en ny chans. Köpte hem lite röd färg och en pensel och plötsligt har ritställningen igen varit så populär att T och E har suttit tillsammans i timmar och målat! Nu då regnet igen öser ner och all fin snö är borta, behövs det sysselsättning inomhus! Efter målandet fortsatte jag i bara farten med att börja sy nya julgardiner till köket......i år ska jag nämligen vara ute i god tid med alla julbestyr. Då jag jag tog fram tyget och började sy frågade E mej "Mamma, tror du på julgubben?"....ja, förstås svarade jag. ...sedan fortsatte hon så här "på min klass tror ingen på julgubben, pojkarna har sagt att de ska riva av lösskägget på julgubben för att se vem som finns där under". .....

Inga kommentarer: