måndag 26 november 2012

En helt vanlig måndag


...har det varit idag. Men ändå en ovanligt bra måndag för att vara i november. Ingen surade imorse då vi skulle iväg till dagis och jobb, jag behövde inte åka via matbutiken för det fanns makaronilåda kvar från helgen i kylskåpet och lite annat smått och gott att äta till kvällsmål. Jag var inte trött efter att vi kommit hem från familjejumppan och jag hade inga problem med att ta mej till zumban som började kl. 20.00. Och vilken feelis efter att ha dansat och rockat i en timme! Man är alltid på gott humör och laddad med ny energi när man kommer hem från zumban! Men det är ju inte alltid så lyckat att vara uppe i varv kl 23.....började lite smått gräva i jullådorna längst inne i förrådet och kunde inte låta bli att plocka fram en del favoriter. Tomten med de 24 fickorna som ska fyllas med små paket har också fått komma fram, och ja så har ju T också en ängel med 24 fickor...det vill säga att jag innan lördagen ska 48 små paket färdiga. Jag tror att jag i år kör med den enkla varianten och köper godís och kanske ett pussel med många bitar....

Inga kommentarer: