måndag 10 september 2012

Okomplicerad träning



Vad glad jag blev idag då jag körde in på gården och mötte grannfrun springandes med sin hund (har aldrig sett henne springa under de fyra år vi har bott här och trodde ALDRIG hon skulle ta ett par löpskor på sej). Kvällen innan mötte jag en annan fru i grannskapet som kom springandes med en hund och två barn som cyklade. Jag hoppas att jag (och naturligtvis E och T) har inspirerat grannarna och har fungerat som förebild då det gäller att röra på sej...med ungar, hundar och...så vidare! All träning behöver inte vara så planerad, det behöver inte vara egen tid och framförallt inte komplicerat! Inte dyrt heller.

Helgen tillbringade vi på stugan med goda vänner..och vi var väl allt som allt 12 personer! Och alla hoppade vi badbunken och vi äldre fick njuta av en stjärnklar himmel in på småtimmarna. Repet som jag tjärade i somras fick vi också på plats och resultatet blev riktigt lyckat. Avslutade söndagen med en långlänk a la 19 km...idag är benen ömma!

Inga kommentarer: