tisdag 13 mars 2012

Dags att sätta hantlarna på hyllan?

Vi hade en spännande helg då E och T för första gången skulle sova över hos våra bekanta (alltså inte hos varken mommo eller fammo!) då vi skulle på fest. Ni kan ju gissa att packandet tog halva förmiddagen och vi hade en hel del packning med oss då vi kom. Lilla T var rätt så ängslig, medan storasyster inte ens hann säga hej då. Allt gick bra - och vi kunde i lugn och ro festa loss. Och nu ska jag bjuda på en rolig episod från festen! Jag blev uppbjuden av en (äldre?) man och efter en stund sa han försiktigt...."vet du, jag har dansat med otaliga kvinnor, men aldrig någonsin har jag dansat med någon som har haft så starka ryggmuskler som du..." Jaa, vad säger man? Om jag blev stolt? Neej...tänkte i mitt stilla sinne att nu är det nog dags att byta ut de blåa, fyra kilos tyngderna till rosa, fjäderlätta tyngder! Jag som inte gått på ett riktigt gym på tio år!

Inga kommentarer: