torsdag 22 december 2011

Om Du ser en stjärna falla...

.......vad skulle du önska dej då? frågade E mej. Jaa.. sa jag och frågade istället, men vad skulle du önska dej E, om du såg en stjärna falla? Jag vet inte riktigt vad jag hade väntat mej för svar, kanske en häst, hund eller en dator, men svaret jag fick var inte ditåt heller. "Mamma vet du, jag skulle önska att alla som är döda skulle börja leva igen, jag vill att mofa ska leva igen och Ludde och gamla moffa.......och så börjar tårarna rinna ner för kinderna på henne. Hur ska man förklara livets, ibland grymma, gång för ett barn? Hon är så ung, men så förståndig. Hon har så lite livserfarenhet, men har redan mist människor och djur i sin närhet. Hon funderar så mycket fast hon är liten. Och vet du kära E - jag skulle nog önska precis som du!

Inga kommentarer: