fredag 9 december 2011

Magsjuka




















Jo, så gick det....ingen jobbjulfest ikväll...ingen julmarknad imorgon! Ligger istället på soffan och mår så tusans illa!! Det är nog första gången som jag får magsjuka först av alla i familjen, hoppas jag hinner tillfriskna innan de andra får den åkomma...Nå, jag hade säkert i vilket fall som helst mått pyton imorgon!


Istället har jag haft tid att fundera på vårens mål gällande träningen och har anmält mej till Helsinki City run 5:e maj http://www.hcr.fi/etusivu. Vi är ett gäng på ca 20 personer som ska delta från Pargas och alla har på förhand uppgett sin "tavoiteaika". Min är 1.30. ...märkte till min förskräckelse då vi fick bekräftelsen på vårt deltagande att ingen annan hade ett lika hårt mål. Men jag sprang halvmarathon på 1.33 i höstas i betydligt tyngre terräng. Jag har inte så många år kvar innan åldern kommer emot så det gäller att ge järnet NU....imorgon kan det vara för sent :) Träningen börjar på allvar efter julen - jag lovar att ni får följa med träningen. Den längsta vägen är vägen fram till startlinjen. Bilden är från startplatsen vid Stockholm marathon 2011.

2 kommentarer:

mammaspring.com sa...

Jipppiii!!! Nu har jag hittat din blogg!

Om mej sa...

Jag är bara så dålig på att uppdatera..... Men tycker det är rätt så roligt ändå. Ska nu fixa om lay-outen. Ha det så bra å lycka till med träningen!