måndag 25 augusti 2014

Sista löpsteget?


MÅNGA är de frågor jag har fått om jag inte har något lopp inplanerat inkommande höst.  Lika många är de frågor jag har fått om det är okej med benet, kan jag springa normalt, har jag börjat träna igen....och jag har försökt svara så undvikande som möjligt. Det är inget fel på benet och akillessenan – den fungerar näst intill perfekt.  Och visst har jag tränat en del och sprang till och med ett lopp i somras på Hitis i Åbolands skärgård. Men jag valde att springa 6 km i motionsklassen och med ett lagom tempo på omkring 4,30 per kilometer. VARFÖR? 

Det är inte akillessenan som bromsar – det är det lilla knytet i magen som nu snart är 22 veckor gammalt! Ofattbar men så sant! Så här långt kommet börjar magen sakta men säkert göra sitt och jag får nog byta ut löpningen till något mera....jaa..jag tänkte skriva tantmotion och gjorde det nu också! Tantmotion eller inte – men det blir nog stavgång, gym och simning på agendan framöver!




3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Tyckte det såg lite så ut ... H. Stuggrannen

Camilla sa...

Grattis, spännande tider vi går i:)

Om mej sa...

TACK stuggrannen!

Och grattis till dej med Camilla!
Hörde den roliga nyheten av din mor på jobbet!