torsdag 28 augusti 2014

En kväll i stallet


Med två hästttjejer i huset blir det en hel del utrustning som ska införskaffas. Förutom det viktigaste som hjälm och säkerhetsväst behövs det ridbyxor, ridstövlar och ridhandskar. Hur som helst så är onsdagen den bästa dagen i veckan då alla tjejer i huset mer eller mindre tillbringar kvällen i stallet!

Som jag tidigare skrev hade jag tänkt ta upp min gamla hobby och börja rida igen - nu får jag lägga det på projektet på is för en tid. Istället har jag fått hjälpa till med att både sadla och tränsla hästarna och senaste gång kratsade jag till och med ett par hovar som jag inte gjort på 20 år! Jag var livrädd för att få ett nafs i baken (hade hört att den här hästen brukar göra så :), men klarade mej riktigt bra! 

HA EN SKÖN HELG!






Inga kommentarer: