söndag 17 november 2013

Hårdare än sten

Imorgon har det gått en vecka sedan jag fick gipset borttaget. Det tog två dagar innan jag vågade se på benet och fyra dagar innan jag försiktigt vågade känna på vaden. Det var ingen trevlig syn  - ett magert ben, torkat och skrynkligt skinn och ett fult sår. Men det värsta var nog inte det. Att ha en hälsena som är två cm för kort känns inte sådär jätte-hejsan. Om jag tänjer fyra gånger om dagen (och då ska jag ta i så att ögonen tåras enligt min läkare) så kan jag få hälsenan en mm längre per dag. Man behöver inte vara så jätte-duktig på matematik för att räkna ut hur länge det kommer att ta innan jag kan gå igen. Nu efter sex dagar går fortfarande inte hälen i golvet. Men jag kämpar på....akillessenan är hårdare än sten men det är jag oxå ;)

Inga kommentarer: