måndag 17 juni 2013

Dop och långlänk = veckoslutet


Veckoslutet gick i ett huj! Dop på lördagen i Borgå och långlänk på söndagen. Borgå är en fin stad och särskilt sommartid är gamla stan otroligt mysig och jag skulle gärna ha stannat några timmar extra där för att besöka alla små inredningsbutiker och cafeér.....Vår guddotter var snäll som en ängel under hela dopet och följde nyfiket med hela proceduren. På vägen hem i bilen sov tre av fyra passagerare!

På söndageftermiddag efter att solen äntligen tittade fram sprang jag iväg på långlänk. Jag lät benen bestämma takten och glömde pulsklockan hemma, så har ingen aning om hur lång länk det blev, men två timmar senare var jag hemma igen. Var tvungen att stanna och knäppa några bilder då jag sprang förbi ängar och hagar, vattenbryn och älvar....finare terräng får man leta efter! Första timmen gick lätt, vid 1.30 h kändes det inte roligt mera....men någonstans mellan 1.40-1.45 piggnade jag till igen och fick bättre flyt. Kanske var det kroppen som började producera sitt eget morfin för alla krämpor försvann. Nu ska jag bara vila mej i form till maran.

Inga kommentarer: