fredag 25 januari 2013

Mammaklassen rules!

Jag fick ett samtal på tisdagkvällen och en förfrågan om jag inte ska skida klubbmästerskapen på torsdagen. Det hade jag inte alls tänkt göra - har ju inte liksom tränat så där som man borde ifall man tänker tävla på skidor! Jag hade anmält E och T (T gjorde debut och skidade sin första tävling fyra år gammal) till tävlingen - men nu fick den här ivriga mamman mej övertalad att skida, så det var bara att plocka fram tävlingsdräkten och packa skidor och stavar gånger tre i bilen. Och roligt var det! Oftast är det bara pappor i åldern 30-50 + som man ser i tävlingsspåren (förutom de riktiga tävlingsskidarna då), men igår var det mammornas tur. Vi var minst fem mammor som satte nummerlappen på bröstet och visade vad vi går för! Mammaklassen rules!

3 kommentarer:

Veronika sa...

Ni är allt tuffa ni tjejer! Sku jag bo i Pargas så sku jag hänga på!

Om mej sa...

Jo, vi saknar dej i gänget!!

Om mej sa...

Jo, vi saknar dej i gänget!!