lördag 12 januari 2013

Kampen mot klockan


Gårdagen var en enda stor kamp mot klockan. Klockan 9.00 började E skoldagen, och det var kanske den lättaste tiden att hålla, och det fixade jag bra. Den andra deadlinen, 10.00, då alla arbetsplatsannonser senast skulle vara tidningarna tillhanda, fixade jag med tre minuter till godo. Klockan visade 09.57 då jag på jobbet tryckte iväg annonserna. Klockan 12.00 var följande deadline. Sista chansen att få T:s prov till labbet denna vecka. Kl. 11 ringde fammo och meddelade att nu ÄNTLIGEN hade ungen varit tvungen att uträtta bestyr nummer två och vi fick provet fixat. Exakt 11.58 stegade jag in till labben och överlämnade provet. Klockan 14.10 sladdade jag in med bilen på skolgården, jag hann med nöd och näppe hämta E från skolan utan att hon behövde vänta mer än tio minuter och utan att hon hann bli alltför sur! Jo, sedan hann vi bra till stallet och ridlektionen till klockan 16 och 17 var jag där igen för att söka hem E. Mellan klockan 16-17 var jag i skidspåret med T för jag hade ju lovat att hon skulle få skida undertiden som E rider...Eftersom jag redan hade ångan uppe fortsatte jag med ett eget skidpass efter middagen, mellan klockan 18 och 19, medan bastun blev varm.....Idag har det tack och lov varit en lugnare dag med skrinning nere på vår damm. Härligt vinterväder med solsken!

Inga kommentarer: