måndag 7 maj 2012

Bättre flyt nästa gång

Det gick som det gick skrev Michaela på sin blogg efter Helsinki City run loppet på lördag (vi stod bredvid varandra vid starten) och jag säger detsamma. Jag är besviken, men anade redan på lördagsmorgonen att det inte skulle gå vägen. Det regnade, blåste och var 6 grader varmt ute när vi började köra mot Helsingfors. Jag var inte det minsta taggad för att springa och hade helst stannat kvar hemma och krupit under täcket. Halvvägs lyckade jag hålla mitt planerade tempo, men sen kom väggen emot...och det blev motigt. Jag hade sällskap av ett tiotal muskulösa män omkring mej som tacksamt nog försökte heja på mej, men vad hjälpte det......1.33 visade klockan då jag sprang över mållinjen på stadion. Det var alltså tre minuter för mycket. Jag kommer igen - med bättre feelis och bättre motivation - men förtillfället har jag slängt in tossorna långt in i tamburskåpet  och tar inte fram dem igen innan det känns roligt att springa. Kanske imorgon eller om en vecka eller två.....och visst jag ska vara tacksam över min femtonde plats av 2748 deltagare i damklassen.

Inga kommentarer: