måndag 21 maj 2012

Äntligen sommarvärme!

Det är så underbart väder att jag inte hinner sitta framför datorn, märker jag! De senaste dagarna har vi tillbringat utomhus från tidiga morgon till sena kväll! Vi har kärrat många, många tonn med sepel och sand till vårt dammprojekt (jättebra styrketräning!!!), satt potatis, lök, morötter, ärter, dill, persilja, sallad....växthuset får jag ännu vänta på ett litet tag. Konstaterade på jobbet idag att jag trots bastu fortfarande hade ett tjockt lager med mylla under naglarna. Och idag har vi sprungit barfota på gräset hela kvällen så imorgon har jag oxå svarta fötter! Men det är väl så det ska vara på sommaren! Gradstocken visade +25 då vi kom hem idag, så vi bestämde oss för att äta ute och laddade upp med glass till efterrätt. Hoppas, hoppas att det fina vädret håller i sig! Bara T och E somnar ska jag ikväll ta fram målburken, penseln och skrapan och ta mig an projektet med gungstolen som nu har stått en månad på terasssen och väntat på att bli uppiffad.

Inga kommentarer: