torsdag 16 februari 2012

Städdag


Jag brukar ofta försöka ha torsdag som städdag för jag tycker det är skönt att komma hem till ett städigt hus på fredageftermiddag! På vägen hem kunde jag inte låta bli att sticka mej in till den härliga inredningsbutiken Tre Små Rum och kom naturligtvis hem med en ny dyna...E  och T meddelade redan i bilen på vägen hem att det är TRÅKIGT då jag bara tänker städa hela kvällen. Då föreslog E att de skulle baka ENSAMMA i köket och jag gick motvilligt med på det...jag anade ju följderna av det hela....men till min stora förvåning hade de lyckats åstadkomma en smet av två ägg, socker, lite potatismjöl och havreflingor hade de väl visst också rört i...sen hade de hällt allt i muffinsformar och jag gräddade dem i tio minuter i ugnen. Och där fick jag - det var inget fel på bakverken och jag hade undertiden lyckats få huset dammsugat och golven tvättade! Lite mjöl och socker fanns det förstås på mattan under köksbordet....När bagarna hade somnat avverkade jag 15 km på löpmattan - nu kallar sängen!

Inga kommentarer: