lördag 25 februari 2012

Spexaren


Jag vaknade på måndag-morgon med en stor, vätskefylld böld på vänstra handleden och fick beskedet att jag hade överansträngt handleden. Doktorn tog fram en förfärligt stor spruta och sög ut all ledvätska. Hela början av veckan kunde jag inte röra på handleden och allra minst tänka på att skida. Och jag som lovat att skida landskapsstafetten om en vecka! Idag testade jag försiktigt att skida lite och håller nu tummarna att ingen ny böld visar sig imorgon.Med mej i spåret hade jag en liten spexare som orkade skida en stund - sen åkte hon efter i pulkan och tuggade på surskorpor :)

2 kommentarer:

mammaspring.com sa...

Har du ngn speciell pulka som du drar efter dig i spåret?

Om mej sa...

Nej, det är nog en helt vanlig pulka, men den glider bra och är lätt. Då T och E var yngre använde jag en pulka med ryggstöd och så spände jag fast dem för säkerhetsskull...Sen brukar jag sätta fast bandet i drickabältet. Fungerar helt ok bara man kommer ihåg att ta med något att tugga på i pulkan :)