måndag 15 september 2014

Så firade vi igen...

...nioåringen här hemma, denna gång släktkalas. Eftersom ingen hos oss är särskilt förtjust i gräddtårtor och jag alltid kastar bort över halva kakan, blev det cupcakes med ljus i. Dessutom var dessa cupcakes så lätta att fixa att fröken själv kunde baka dem från början till slut. 

Nu efter alla fester och allt kalasandet kallar en hektisk vecka. Det blir både resor till Helsingfors, Vasa och Malax och jag har just försett fammo med en lång kom-ihåg-lista...allt från fotbollsträningar, ridning, simning och skolmästerskap.....själv är jag fundersam på hur jag på bästa sätt ska bemöta några intressanta personer. Dessa personer har gett sitt medgivande till att jag får intervjua dem, men jag blir antagligen tvungen att presentera dem med fiktiva namn. Deras förflutna skrämmer mej, men samtidigt är jag så oerhört nyfiken och intresserad av människors olika livsöden att jag inte kan tacka nej till ett möte.....





Inga kommentarer: