tisdag 27 maj 2014

En extra hjälpande hand

En extra hjälpande hand kom idag med bussen. Mommo. Och tur är väl det  - för de senaste veckorna har varit minst sagt knepiga att pussla ihop. Var och varann kväll borde jag vara på minst två ställen samtidigt. Flickorna blänger surt på mej när jag säger att de får välja mellan gröt eller ärtsoppa - något som tar mer än fem minuter att svänga ihop till middag hinner vi inte med. Hur kan maj månad ALLTID vara så här? Det är avslutningar, dimissioner, vårutflykter, picnic, föräldrasamtal, fotismatcher, kioskturer (igår stod jag två timmar i kiosken och innan dess bakade jag en plåt med moccarutor att ta med :))........Till min fasa märkte jag förra veckan att jag hade glömt bort att ansöka om skolskjuts för E nästa termin. Blanketten skulle vara inlämnad inom aprilmånad. - Nema problema sa tösen, jag cyklar gärna. Undrar bara om det låter lika positivt i januari då gradstocken visar -20 och det är kolmörkt ute...

Imorgon har mommo lovat ha lasagnen klar då vi kommer hem  - ingen gröt och ingen ärtsoppa här. Till kvällen utlovas det plättar. Jag avslutade kvällen för egen del med en länk för att varva ner och kunde inte annat än konstatera hur lyckligt lottade vi är som får bo med en så fin natur runt hörnet!





Inga kommentarer: