måndag 16 september 2013

När ska man säga STOP?


Hur mycket fritidsaktiviteter ska man tillåta? När blir det för mycket? Det var frågor som dök upp i mitt huvud då jag satte mej ner med kalendern i knäet för att planera inkommande vecka. Det finns bara en dag i veckan förutom helgen som är tom. För barnen gäller: måndag redskapsgymnastik, tisdag friidrott (snart skidträning), onsdag redskapsgymnastik och fredag ridning. För min äkta hälft är det sähly på onsdag och jakt på veckosluten + diverse förtroendeuppdrag. Ja, och jag springer och skidar beroende på årstid och tid på dygnet då jag kan klämma in det. Ibland har jag dansat zumba, gått på gym eller pilates då tidtabellen har tillåtit.  Tacka vet jag LÖPNING – det passar stressade småbarnsmödrar utmärkt. Ingen dyr utrustning, ingen bestämd tid på dygnet och det är bara att sätta igång utanför dörren..... 

Inga kommentarer: