måndag 18 mars 2013

Långlopp i härligt solskensväder

"Man kan inte alltid välja hur man har det - men man kan välja hur man tar det". Just så var vårt veckoslut. Inte kul att sitta inne en hel lördag och söndag medan solen skiner utanför, men vad gör man då bobborna vägrar ge med sej. Det blev istället en massa spel, filmer och teckningar. På söndagen fick jag i varjefall tillbringa hela förmiddagen ute i strålande solsken och gnistrande vit snö. Jag skidade 30 km i "Johans Lopp" - ett långlopp i Pargas som arrangerades för första gången. I mål kom jag efter två timmar och tio minuter och idag är kroppen så sjuk att jag varken kommer upp från stolen eller klarar av att gå i trappor! Jag har inte skidat klassiskt på flera år - bara skate - och det är helt klart olika muskler som behövs!

Inga kommentarer: