tisdag 19 mars 2013

Kul kväll!

Vi har haft kul ikväll! På skidor, förstås, vad annat ;) Det var avslutning för skidskolan med lekar, motorkälke-åkning och korvgrillning! Lite vemodigt känns det att skidskolan redan tar slut - det bästa skidföret är ju egentligen nu! Men visst har det många tisdagar också varit svårt att räcka till som ledare då antalet barn som mest har varit uppe i 70 st!! Hoppas ändå innerligt att alla barn har fått mersmak för skidning, för det är ju en av de bästa motionsformerna man kan ägna sej åt. Blev lite fundersam då jag här om dagen fick höra av en annan mamma att "dina barn har det bra som har en mamma som själv har tävlingsskidat". Visst kan jag hålla med om att det kan vara till fördel ibland, men speciellt i skidskolan har jag märkt att det inte alltid är så lätt att ha mamma som lärare. Det är lättare att visa sina känslor öppet för mamma än för en annan obekant vuxen och gråta och skrika då det inte går som man vill...för att inte tala om storasyster...."SLUTA mamma säga HUR jag ska skida, jag vet nog". Just det.

Inga kommentarer: