torsdag 15 januari 2015

Tål å lid - å lete svid

TÅL Å LID - Å LETE SVID sa en mommo en gång och hon visste minnsann vad hon pratade om! Vissa dagar vet man att man lever mer än andra. Som på måndagen då min e-post slutade fungera just i samma tidpunkt då jag hade deadline för en artikel som skulle skickas till tidningen, samtidigt som skoltaxin för tredje gången i rad inte dyker upp....och lite senare ringer telefonen och en smått irriterad kvinnoröst i andra ändan frågar varför vi inte har dykt upp på lillens öronkontroll kl. 11...som jag trodde var kl. 15.....

Igår beslöt sej lillen för att hela dygnet följa samma mönster - sove en timme, vara vaken en timme, samma mönster hela dagen och hela natten. Detta säkert på grund av att han visste att mamma hade ett rådjur och en hjort som väntade på att styckas och frysas in. Så jag hann putsa några köttbitar åt gången då jag igen hörde ett skrik å så rusade jag iväg med blodiga händer, ammade, bytte blöja å fortsatte med mina köttbitar....


Men rådlös får man ju aldrig bli. För att få vardagen att fungera trots alla missöden skrev jag ihop och satte upp en poänglista på kylskåpsdörren och nu löper alla hemsysslor som smort fär de äldre barnen. När veckan är slut ska vi räkna ihop poängsumman och så ska de få en belöning. ETT TIPS ;)



Inga kommentarer: