torsdag 27 november 2014

Blogvember challenge

Tack Johanna för utmaningen, bra att Du sparkar igång mej med skrivandet igen efter en LÅNG paus!
November månad har varit tuff och jag har varit tvungen att prioritera bland alla borden, måsten och sådant som är roligt, men inte livssviktigt (som bloggen då). På jobbet har jag varit sysselsatt med ett stort marknadsföringsprojekt som jag har försökt ro i land innan mammaledigheten och hemma har vi jobbat långa kvällar för att få klart vårt nya sovrum. Blev nästan lite kallsvettig då jag härom kvällen såg en bekant som laddat upp fina bilder på FB med en fint bäddad babysäng och ett skötbord som väntade med blöjor och alla möjliga tänkbara grejs för små babysar.....och vi då.....har inte ännu skruvat ihop sängen, ett skötbord skaffar vi knappast, ingen vagn hemma i skrivandets stund och några klädesplagg har jag inte funderat på....Men det är väl så här med TREAN - lika bra att vänja ungen från första början med att det är fart å fläng i denna familj och allt kommer inte att serveras på silverfat ;)

Men vad passar bättre än att inleda min första lediga dag med BLOGVEMBER CHALLENGE.
Blogvember challenge går alltså ut på att svara på fem frågor och sen utmanar man tre bloggare att göra detsamma.
Vad är det roligaste med att blogga?
Jag har alltid tyckt om att skriva  och bloggen fungerar lite som en dagbok. Roligt att bläddra tillbaka i tiden och se vad man gjorde för ett år sedan vid samma tidpunkt.

Vad gör min blogg speciell?
Jag försöker åtminstone vara ärlig och förskönar inte saker. 

Hur ser min blogg ut om ett år?
Tror att bloggen kommer att ändra ganska mycket under följande år -delvis för  att min livssituation ändrar men sen har jag också lite planer för vad jag vill göra...få se hur motiverad jag är ;)

Vilket var mitt allra bästa inlägg?
Vet inte om det var mitt bästa inlägg, men många kommenterade min brustna akillessena.

Vilka andra bloggar/bloggare inspirerar mig?
Jag kan inte nämna någon speciell - jag läser många bloggar och alla inspirerar mej på olika sätt (usch vilket diplomatiskt svar)

Inga kommentarer: