onsdag 8 januari 2014

Utmanad


Jag har blivit utmanad av Vardagspärlor och eftersom det är väldigt sällan jag kan låta bli en utmaning - så here it comes!

 

Utmaningen går ut på följande: 

1. Berätta 11 saker om dej själv

2. Svara på 11 frågor som den du fått utmaningen av ställt

3. Hitta själv på 11 frågor som de man utmanar ska svara på

4. Välj 11 bloggar (helst sådana som har under 200 läsare per dag)

5. Berätta vem du har utmanat

6. Man får inte utmana den man fått utmaningen av

 

11 saker om mig själv:

  • uppväxt i Sibbo, flyttade till Åbo för att studera som 19-åring
  • sociolog med psykologi som biämne
  • envis som synden om det behövs
  • har tre mostrar, fem morbröder och en mängd nära och kära kusiner
  • har barnasinnet kvar och tänker aldrig bli vuxen
  • har kring 200 pokaler och pris sparade i garderoben i en stor pafflåda
  • kan göra spagat
  • kan äta hur mycket rom, lök och smetana som helst
  • vill ha en egen häst och börja rida igen efter en paus på cirka gurka 20 år...
  • har målat vårt hus och garage och är nog ingen riktig akademiker som trivs bland böcker och pappershögar....
  • har fött ett barn i bilen och ett annat i sätesställning ;)



och så till frågorna av vardagspärlor:


- vilken är just din klädstil?

Tja, trivs bäst i joggingbyxor och t-shirt hemma, på jobbet blir det för det mesta jeans och tröja.

- din favoritpryl- prylar i ditt hem?

Jag är svag för allt som är vitt och lite gammalt och nött....kanske den gamla gungstolen i köket som jag har fixat å målat.

- rummet i ditt hem där du vistas mest?

KÖKET!  Här lagar jag mat varje dag – mest hela tiden egentligen – och här läser vi läxor och löser alla små och stora problem.

- din senast lästa bok?

I stundens hetta av Viveca Sten.

- favoritförfattare?

Har tyvärr ingen speciell. Usch, jag borde ju inte erkänna det, men jag läser helst mysiga inredningstidningar...som Lantliv till exempel.

- favorit tv:program?

Solsidan....jag ser väldigt lite på TV och har egentligen ingenting som jag så där ABSOLUT måste se på.

- fotograferar du och i så fall med en hurdan kamera?

Jag tycker om att fotografera, men allt som oftast blir det med min telefon eftersom jag är dålig på att släpa med kameran.

- automat eller manuellt?

Automat....sedan när jag har bättre tid ska jag gå på kurs och lära mej fota på riktigt!

-hur hittade du just min blogg?

Minns inte riktigt, men känner ju dej från tidigare J

-hur många gånger per dag läser du dina favoritbloggar?

Det varierar, men nog oftast dagligen.

-less is more eller more is more eller passligt?

Huj, det här blev svårt….ibland kör jag med passligt, ibland är jag försiktig och tänker att less is more och ibland tänker jag att” låt det fara bara” och då blir det more is more!

 .....och så mina frågor:

Varför bloggar du?

Nämn fem adjektiv som beskriver dej bra!

Favoritsyssla?

Morgon eller kväll?

Gav du något nyårslöfte –om ja, vaddå?

Det bästa som hände dej under 2013

Det sämsta som hände dej under 2013

Vad gör du om tio år?

Vad bär du för kläder just nu?

Har du några husdjur?

Din största dröm?

...och jag utmanar i min tur:



4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att du antog utmaningen. Vad tråkigt att ert år började så dåligt, efter allt du gick igenom på hösten. Hoppas detta nu bara var en prentes och att resten av ditt år blir riktigt bra.

Vardagspärlor sa...

Detta var då int alls Elin utan Johanna. Blir galen att syncka tabben med dottern min.

Vardagspärlor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vardagspärlor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.