tisdag 22 november 2011

En november dag bland många



















Nej, det har tyvärr inte snöat här ännu, bilden är från ifjol. Men jag börjarvänta på minsugrader och snö...då dessa gråa novemberdagar bara blir mörkare och fuktigare. Den här dagen såg ut så här:

04.00 T har kissat i sängen. Stiger upp och byter lakan.

06.15 Väckarklockan ringer. Kläderna påoch kaffe.

06.30 Jag väcker E som har haft näsblod i natt. Hela dynan är blodig, händerna och ansiktet...T blir livrädd och gråter ända tills vi kommer till dagis.

07.30 På jobb och fixar undan så mycket jag orkar och hinner.

15.30 Pilates. Dagens sköna stund (förurom plankan)

16.35 Hämtar E och T på dagis.

17.00 Middagen klar - omelett méd skinka och paprika - går att fixa på 5 minuter.

17.45 För E på skidträning

18.00 Jag och T far på länk (hänger upp en hög med tvätt i farten)

19.30 E:s träning är slut, vi hämtar henne och kör hem.

20.00 Vi äter kvällsmål

20.20 Hänger upp den andra tvätten för dagen.

20.30 E läser kvällssaga för oss (hon har lärt sej läsa, om än lite knaggligt ännu)

21.25 Jag vaknar med ett ryck och konstaterar att jag antagligen har somnat före barnen..

21.30 Korrekturläser några texter som jag inte hann med på jobbet

22.00 Går i duschen

22.45 Surfar på nätet och tror att den här dagen börjar vara klar


Inga kommentarer: