onsdag 9 mars 2011

Marathonprojektet


Jag blev biten av marathon för några år sedan och har sprungit två lopp. I maj blir det dags för det tredje - Stockholm marathon. Förra gången jag sprang Stockholm marathon hade jag som mål att komma under 3.30 h, men sluttiden blev 3.45, alltså lite sämre...så nu sku jag då förstås vilja nå mitt mål den här gången. Jag vet vad det krävs för att komma dit, träning, träning och igen mera träning. Det är inte det som är mitt problem för jag ÄLSKAR att springa - tiden är mitt problem. Som heltidsarbetande mor med två små barn har man sällan tid att träna. Allt som oftast springer jag på kvällarna efter att de har somnat eller på morgonen innan de vaknar eller skuffande på en kärra med två kids i--det är åtminstone effektivt! Nu visar kl. halv tolv så det är dags att stänga datorn och gå och kojsa - godnatt!

Inga kommentarer: